reklama

... súvisí so vzťahmi

Dostala som všeobecnú otázku od mladého študenta pýtajúc sa ma na vzťahy,a poznamenajúc,že vie,že mám diabetes...asi bol zvedavý čo ja,vzťahy a diabetes.Vzala som A4 a jedným dychom som písala a písala odpoveď.Ten mladík mi neskôr poďakoval,že jeho diplomovka mala úspech.Zasmiala som sa a rozhodla odpoveď na otázku napísať aj sem.Hlavnou líniou nebola práve tá moja chorôbka,ale vzťah.Veď aj diabetes súvisí so vzťahom,neodíde po svojich kedy sa jej zachce...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V prvom rade, neviem...Nemám na to právo, vôbec o tom rozprávať, len na to, čo som sama zažila. Rada by som bola tajná a otvorená, nie každý mi bude rozumieť, aspoň sa vyselektuje ako v živote.

Všetko spoznávam vždy najprv prvý – krát, uvedomujem si to, hovorím tomu premiéra - je to vzrušenie, ktoré si vážim a snažím zapamätať a nikomu nedovolím, aby mi ho vzal.

"Prvý – krát je všetko najťažšie, aj prvý deň" môže byť aj ospravedlniteľný, lebo je to prvý krát. Ak som takú situáciu ešte nezažila, odkiaľ mám vedieť moju alebo druhého reakciu?!

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Riadim sa emóciami (intuíciou) a prioritami, ktoré sa mi vekom vyjasňujú. Žijem uvoľnene s nadhľadom, spätne si to uvedomujem, že som bola obvykle uvoľnená a pozitívna. Vzťah s ľuďmi a reakcie ľudí na mňa sú mojim charakterom a tiež zrkadlom.

Toto sa seriózne tiež nedá písať, by som umrela, neviem to proste... Nevadí:)

Tak ako mám silné emócie, tak mám silné reakcie. Nikdy nejdem do niečoho na 50%, ani vzťahovo. Pre mňa vo vzťahu funguje akcia - reakcia.

("Mám už dieru v sebe, z ktorej kričí bolesť..") preto som silná...asi, ale

("Oblaky sa rozsypali v tmavej sypkej tme, ani kúsok...")- nie je na zabudnutie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Premiéra - vzťah - cit. Skúsim opísať pocit srandovný. Triaška, svrbenie, horko - strašné horko, pocit, že sa pocikám...:), nemôžem dýchať, smiech a zároveň slzy, neskôr slabosť a podlamovanie (kolien) mojej "hrdej" postavy a pád. A ďalej? Dusenie, rehot a potom len rehot. Vyhľadávanie a šialenstvo - veľa inšpirácie.

("Všetci sa boja môjho smiechu...ale smejú sa")

Mala som pocit, že všetci sa smejú, sú šťastní...nikdy som si nič nepremyslela, nikdy som nevedela čo sa stane a nebudem uvažovať, či som na to doplatila, lebo o to nejde...bola som šťastná aj v nešťastí - to viem len spätne. Aj teraz mi idú slzy:) ,keď na to myslím. Nezaujímalo ma, čo si myslia oni. -

SkryťVypnúť reklamu
reklama

("Človek nie je bohatý, tým čo má, ale tým čo dáva") - boli pre mňa dôležité energie, ktoré mi vysielali...

V tomto mojom uvoľnení a nadhľade som sa úplne nevinne dopracovala do vážneho vzťahu. Ako som zistila, že je vážny?:) 

Zmenou môjho videnia, plánmi do budúcna, spolupatričnosťou, ale stále pocitom premiér! Pocit, že všetko je tak, ako má byť. Silou,nespútanosťou a s precitlivelosťou a strachom o druhého.

("Ako keď sa staráš o kvet, polievaš ho a on ti kvitne, rastie - niekedy na polievanie zabudneš, veď je tam a rastie. A kvet vyschne, zbytočne potom polievaš...") - myslením za druhého, stále sa však nezmenil pocit uvoľnenia, radosti a nemyslením na to, čo sa stane keď? A prečo?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Myslím, že prirodzenosť je jedna z hodnôt, ktoré som mala a stále uznávam. Tiež videnie, nádeje, slobody dýchania - pozitívne videnie - to znamená, že všetko čo robím, čo cítim, čo dýcham, musím v tom nájsť hru (zábavu) aj povinnosti,(v diabete je veľmi veľa povinností) tým sa mi všetko mení na srandu a nadhľad - to je v mojej existencii, v mojej práci,v mojej chorobe, v mojich rozhovoroch s ľuďmi, s deťmi - nutnosť.

(" Črevo dlhé dosiahnuť chce koniec, aj začiatku sa snaží, beznádejne nemá konca")

...vraj taká som ... :)))

1.sa zo seba neposeriem

2.nevadí

3.dobrá nálada - dobro aj v zlej situácií, myslením urobiť dobre

4. malíček na nohe je iný

Obmedzenie mám aj nemám, podľa toho na koho sa pozriem...:)

...z akého pohľadu sa na to pozerám.

V súčasnosti aj vďaka diabetu, aj v zmene prostredia, ľudí a situácií, mám tie isté hodnoty aj ďalšie - dôvera, dieťa a nevadí! Stále som vyššia o 1 cm a stále rastiem... Je to super...milujem stretnúť ľudí aj dobre aj zle naladených - inšpirujú ma.Milujem rozdielne názory... Keď ma niekto zaskočí... Rada sa bojím... Spätne - vtedy sa spoznávam a tiež ľudí okolo seba. Ľudí sa dá ľahko prečítať... Viem to pozitívne využiť vo vzťahu.

Áno, zmenil ma vzťah, zmenil ma sobáš, aj dieťa ,aj rozvod niečo...myslievam obšírnejšie na budúcnosť i keď žijem v prítomnosti... Radosť - teda tešenie sa, nápady, veľa energie.

Beznádej ma zabíja, zatuchnutosť starých handier, keď stagnujú tendencie voči životu, dieťaťu, výchove - voči všetkým situáciám, aby boli ľahko zvládnuteľné, funguje pocit, že nevadí...mne! Ale... stretla som sa vo vzťahu, že aj nie:)

Veď všetko existuje, všetko sa stane, môžem si myslieť, čo len ja chcem, môžem túžiť, môžem sa smiať aj plakať, môžem hovoriť a pýtať sa... Veď nevadí!

Čo ma nezabije a neublíži okoliu, je sranda a je to správne.

Nehanbím sa spätne, ani v prítomnosti za svoje konanie.

Čo je zatuchnutá handra? Stará názormi, smradľavá skutkami:)Vo výchove, že sa to nepatrí a že sa to dotyčnému nevysvetlí a je to rovnocenné dospelému a dieťaťu... Čo na to povedia ľudia, ako to vyzeráš? V skratke, jednou vetou - ignorujem zaužívané konvencie.

*... Na 100% situácia nikdy nie je trapas alebo prúser!

pre mňa je hodnota - komunikácia

 - oči

 - nadhľad

 - nahlas

50% sranda + 50% pravda = 100% záležitosť

Spoločné plány:

Veziem sa, želám si, plní sa, neponáhľam sa, to znamená

  • nestresujem sa

  • aj tak si to raz kúpim

  • nepotrebujem čiže si vážim

Partnerstvo (aj s diabetom) je to najväčšie tajomstvo, aké poznám. Je to plnená kakaová (DIA) guľka. Toľko nového nakope, nie každý zvládne, preto o ňom s nikým nehovorím, ten rozhovor by bol len o tom.

Tým zaniká dialóg s nezainteresovaným- je to jedna obrovská situácia, neutíchajúca s miliónmi dejov a rozhodnutí. Je to akoby som stále hulákala (tu si predstavte krik a hukot z duše:))

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Niekedy nemusíte mať odpoveď,ale niekedy môžete motivovať myseľ, aby odpovedala..." "Cukrovka nie je nákazlivá,jedine čím Vás nakazím je úsmev"Zuzana Haasová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu