reklama

Keď som zamilovaná hučí mi stále

Hudbu počujem stále aj keď je všade ticho.  Kedy vás napadlo založiť si kapelu?  Keď som bola členkou rodinnej kapely, bavilo ma vymýšľať program koncertov, kabaretné predstavenia a štýl spevu, ktorý sa mi dobre spieva.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)


Zároveň som ním vyhrala aj pár ocenení ako kabaretná speváčka v zahraničí. Nad vlastnou kapelou som začala uvažovať vtedy, keď som začala mať pocit, že ma to v súčasnej dusí a ťahá inde. Rozviedla som sa a opustila som kapelu. Nápady som si pochopiteľne vzala so sebou a založila skupinu The Susie Haas Band. Kapelu s vlastnými kostýmami, repertoárom a nápadmi.

Akej hudbe sa kapela venuje?
Keďže viem, čo sa mi páči, robím a spievam nie len starý jazz, ale aj autorské veci, ktoré sú spravené na „old time“ a preto sa mi dobre spievajú. Snažíme sa byť vo všetkom originálni. Máme vlastné kostými navrhnuté Ivetou Haasovou, aby nám nikto nevytkol, že niekoho napodobňujeme. Ja nemusím, srším nápadmi 

Neodhovárali vás blízki a priatelia od toho, aby ste si zakladali kapelu, navyše s hudobným štýlom, ktorý úplne každý nepočúva navyše organizovať ju s vašou diagnózou Diabetes Mellitus?
Pravdou je, že štýl, ktorý spievam, nie je komerčný, ale ja sa hudbou neživím. A nie je to to hlavné, čo robím, môžem so spevom kedykoľvek skončiť a opäť začať. Diabetes Mellitus je v dnešej dobe veľmi prispôsobivý, navyše mám pumpu, ktorá mi zjednodušila plánovanie napríklad podávanie jedla, čas koncertu. Často o 19:00 mávam koncerty či predstavenia a v tom čase aj večeriam.... je to len o poznaní a či s tým viete fungovať.
Keď to poznáte nič vás neobmedzí. Kapela okrem profesionálnej muziky robí hlavne dobrú šou, všetko si sama moderujem, ľudia sa smejú a zapájajú do programu. Navyše ide o spoluprácu s mojím Divadlom Haaf. Milé spojenie, ktoré ma baví a napĺňa.

V kapele s vami hrajú samí muži. Prečo? Zvládli by ste tam mať aj ženu?
Riešila som to, keď som v kapele hľadala akordeonistu. Štýl starého jazzu a swingu, ktorý mám dokonale preštudovaný, čo do módy, hudby, divadla hercov a spevákov a bontónu. Preto, ak je medzi mužmi jedna žena, je pre nich a pre divákov divou. Ak je jeden muž medzi ženami, je to sexsymbol. To je asi odpoveď, prečo som jediná v sukni a s ružou vo vlasoch.

Vnímajú to tak aj tí muži? Ste pre nich uznávanou autoritou?
To neriešim. Sú v mojej kapele dobrovoľne, nik ich nenúti. Ak sa im moje jednanie nepáči, môžu hrať vo vlastnej kapele. Ja si ich na druhú stranu vážim, obdivujem a nechám si poradiť. Veď si len zoberte, že títo profesionálni hudobníci si dokážu zo seba vystreliť a dať si kvôli detskému Divadlu Haaf na seba kostým a hlavu prasaťa, somára, či žaby. Jednoducho, nejdú sa zo seba pos..ť ako väčšina ľudí v brandži. Ak chcel niekto hrať v mojej kapele, podmienkou bolo hrať zároveň v Divadle Haaf. Aby naše koncerty boli v jednom aute. Rešpekt je to, že sedem mužov sedí a ja šoférujem.

Kam to chcete s touto kapelou dotiahnuť?
Chcela by som, aby keď si niekto povie názov The Susie Haas Band, aby bolo jasné, že je to kapela Zuzany Haasovej. Že je to kapela, s ktorou je zábava, ktorej hudba sa dobre počúva a dobre sa na ňu aj pozerá. Aby bolo jasné, že tí námorníci, to sú oni.

V súčasnosti vydávate s kapelou prvé CD. Je to splnený sen?
CD je sen, ktorý je zrealizovateľný, ako každý z mojich snov. Je to aj produkt, ktorý môže posunúť moje hobby niekam ďalej. A tiež je to srdcová záležitosť, keďže sú tam moje autorské texty, ktoré boli písané nie len v ťažkých chvíľach, ako napríklad skladba „Prepáč mi“, ale aj počas chvíľ pohody. Takou je skladba „Káva“. K textom mi píše hudbu skladateľ Milan Hradil a sú šité na mieru. Viac ich ale bude až na druhom CD, na tomto debutovom pracovali aj hostia, ako vynikajúci klavirista Erik Dimitrov, alebo emočne empatický trumpetista Ján Marciš.

Zažili ste s kapelou určite mnoho vtipných momentov. Vybaví sa vám nejaký?
Keďže mám na starosti šiestich mužov a organizujem odchody kapely, vždy im napíšem, čo si nemajú zabudnúť. Už to vnímam ako pravidlo a športovú disciplínu, že topánky si v kapele zabudol každý. Najlepšie bolo, keď sme fotili promo fotky na CD a fotiť sme to museli v teniskách. Ešteže sme mali šikovného grafika.

Kapela je kapela. Ale čo počúva Zuzana Haasová v súkromí?
Počúvam klasiku, rap, funky a rôzne srbské, či chorvátske songy. Mám rada prehľad a to nie len v hudbe. Hudbou sa prebúdzam, počúvam ju pri šoférovaní aj pri zaspávaní. Hudbu počujem aj v tichu, keď som zamilovaná, ale tú počujem len ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kapela:

https://www.facebook.com/Zuzana-Haasova-The-Susie-Haas-Band-199483763400379/

 

 

Divadlo Haaf pre deti

https://www.facebook.com/Divadlo-HAAF-0903393828-186779858019238/

 

 

a ďaĺšia práca 

https://www.facebook.com/ZuzanaHaasovaOfficial/

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Niekedy nemusíte mať odpoveď,ale niekedy môžete motivovať myseľ, aby odpovedala..." "Cukrovka nie je nákazlivá,jedine čím Vás nakazím je úsmev"Zuzana Haasová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu