reklama

obžerstvo na vianoce a rok 2013

...Vianoce - blikajúce svetielka, vyzdobený stromček,vôňa ihličia,mandarinky a diava všade na dreve,to sú... Vianoce

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Vianoce si spája každý inak - deti s darčekami, dospelí s peniazmi a byť so svojimi blízkymi,

chorí s túžbou vyzdravieť a diabetici s jedlom, ako tu záťaž pri pohľade na dobré jedlo vydržia.

Včera mi pripomenuli,že jem stále len kapustnicu a že či môžem.

Samozrejme, že môžem všetko,vy neviete, ak sa nezaujímate...môžem všetko, ale s mierou.

Nepatrím k tým, čo trpí pri pohľade na chutné jedlá, nemusím si z každého dať a mať pocit poslednej šance, že ak si teraz nedám, už nebude, že budem jesť kým ma neroztrhne..:)

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To ma naučili večierky, kde som spievala a videla to „obžerstvo” a aj záver toho slušného jedenia:)

Včera som zažila niečo podobné...

Návštevy rodín, každá rodina ponúka to najlepšie zo svojej kuchyne...

kapor, majonézový šalát, kapustnica na rôzne spôsoby, vyprážané rezne a slepačia polievka,pečená kačica s lokšami.Udržať si dobrý cukor pri takých dobrotách je pre diabetikov veľmi ťažké.

Jedinou možnosťou je robiťsi glykémiu častejšie. Pri poriadnom rátaní "chlebových" jednotiek je to veľmi jednoduché - primerane jesť a pritom si primerane podať(pumpou)inzulín a tým si udržať cukrovku v správnych matematických číslach.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale práve to obžerstvo je zaujímavé sledovať na zdravých ľudoch. Miešanie jedla - koláč na kyslú uhorku, majonézový šalát, chipsy, medovníčky, kúsok toho, kúsok tamtoho.

Samozrejme nehodí sa odmietať všetký tie dobroty a tak chudák človek sa nakoniec „prežere”.

Vianoce sú najkrajším sviatkom v roku, snažím sa, aby všetko bolo najlepšie a výnimočné, rada varím, pečiem, vymýšľam nové recepty na zákusky, koláče, rada vyzdobujem môj dom, aby sme všetci cítili tú vianočnú atmosféru a pod svetielkujúcim stromčekom objavovali krásne prekvapenia. Zvyklosti pri vianočných prípravách, prežívanie týchto krásnych dní mi zostalo od detstva, či mám cukrovku od 7 rokov alebo teraz po 24 rokoch.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nikdy som nepocítila, že by mi moja cukrovka bránila prežívať Vianoce s veľkými obmedzeniami, všetko bolo pripravené tak, že doposiaľ je to pre mňa prirodzené:)

Vianoce mám v sebe celý rok:)

Milujem vianočné sviatky plné lásky, pohody a smiechu v rodine, lebo vtedy si uvedomujem, že je ľahšie žiť, dýchať a aj rozmýšľať, užívať si každý deň, a tú pohodu neoklamem.

Je to vo mne, v dcére Romanke a tým aj v mojej cukrovke.

Život na jednotku - tam tiež vkladám pohodu pravidelne, budem rada, ak sa tam stretneme. Želám Vám,zdravým ľuďom kľudnú myseľ na jedlo,aby ste ju mali minimálne kľudnú ako diabetici, ktorí nežiju preto, aby jedli,ale jedia preto aby žili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

...a preto vám želám v roku 2013 čokoľvek ,na čo budete mať chuť ..aj zjesť.

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Niekedy nemusíte mať odpoveď,ale niekedy môžete motivovať myseľ, aby odpovedala..." "Cukrovka nie je nákazlivá,jedine čím Vás nakazím je úsmev"Zuzana Haasová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu