reklama

Celé je to úplne inak

Celé je to úplne inak... Žiadna diéta vodou, žiadna kyslá kapusta aj keď ju jem naozaj veľa a moje Vianoce sú vlastne len o pojedaní kapustnice.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Žiaden med, žiaden čaj - žiadne zázraky, neklamte ľudí, ktorí sa v tom ešte nevyznajú, lebo nakoniec je to o tom, že vy o tom neviete vôbec, ale vôbec nič.

Diabet mám už 25. rok a ak si myslíte, že moji rodičia sa nepýtali alebo neskúšali na mne všakovaké alternatívne „medicínky“, tak naozaj nepoznáte moju rodinu.

Prichádzajú mi maily, v ktorých mi chcete pomôcť, veľmi pekne ďakujem, že ste si ma všimli a chcete mi pomôcť, len prosím vás preštudujte si viac o tejto chorobe - a potom si veľmi rada s vami podiskutujem.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže v prvom rade, poznajte svoju vlastnú chorobu, pre mňa za mňa vyskúšajte si svoju vlastnú nádej a ukážte jej, že je oveľa lepšie viac o chorobe vedieť, ako hľadať slepo riešenia cez plytkú nádej a aj keby, neublížte si pri jej skúšaní.

Diabetes mellitus (DM) – cukrovka – nie je len jeden druh, neexistuje len – „ silná alebo slabá“, nestačí len držať diétu, nepiť alkohol. Každý druh tejto choroby má svoje vlastné dodržiavania pravidiel.

Tá moja ani nie je typická choroba a som rada, že mám práve tento typ diabetu - DM I. typu. I keď ľudia s DM II. typu si vedia ten svoj stav zmierniť diétou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pozrite si aký je rozdiel medzi týmito druhmi cukrovky.Budem sa snažiť cukrovku priblížiť trochu nelekársky- je to môj zámer:

I. typ diabetes mellitus- závislý na inzulíne

Prvý typ cukrovky je väčšinou zistený v detstve, ale môže sa zistiť aj v dospelosti. Je charakteristický deštrukciou buniek na tvorbu inzulinu v pankrease,čo vedie k úplnému chýbaniu inzulínu (hormón, ktorý produkuje pankreas). Spúšťacím mechanizmom môžu byť i niektoré vírusové ochorenia. Väčšina ľudí schudne, keď ochorie na tento typ neliečenej cukrovky.Je nutné ich vždy liečiť inzulínom-INÁ MOŽNOSŤ ZATIAĽ NIE JE!!!!

II. typ diabetes mellitus- nie je závislý na inzulíne hneď od začiatku, a nie je to pravidlo!!!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Druhý typ cukrovky je typický pre starších pacientov, ale aj pre obéznych ľudí. Je charakteristický odolnosťou buniek v celom tele voči inzulínu, čo vedie k poruche spracovania cukru a jeho relatívneho nedostatku.Často hormón - inzulín má zvýšenú hladinu (lek. hyperinzulinémia).

Je známy tým, že človek má necitlivosť na vlastný inzulín(hormóny), aj keď sa mu v tele normálne tvorí ako u zdravých ľudí.

Gestačný ( tehotenský) diabetes mellitus

Vyskytuje sa asi u 3% žien v tehotenstve. Ich telo vylučuje počas tehotenstva látky pôsobiace proti inzulínu placentou. Odporúča sa, aby u všetkých tehotných žien bolo medzi 24. až 28. týždňom tehotenstva urobené preventívne vyšetrenie,či sa náhodou diabet –cukrovka nevyskytla, pretože môže viesť k závažným komplikáciám tehotenstva. Niekedy je potrebné pichať aj inzulín. Aj keď tento typ diabetu obvykle po pôrode ustúpi, vyvinie sa u približne 40% pacientiek v priebehu piatich rokov diabetes 2. typu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Diabetes pri podvýžive

Chudnúce diéty a podvýživa môžu niekedy spôsobiť diabetes- hyperglykémiu (vysoký cukor) aj ďalšie príznaky. Príčina nie je známa a vzhľadom k tomu, že sa tento syndróm vyskytuje takmer výlučne v rozvojových krajinách, nebol tento druh diabetu doposiaľ prakticky skúmaný.

Ďalšie typy diabetu

Nazývajú sa sekundárne. Ide o názov používaný pre všetky formy, ktoré nie je možné zaradiť.

K príčinám patrí:

- chýbanie alebo strata pankreasu po úraze, pri rakovine, alkoholizme, ďalej choroby, ktoré ničia beta bunky, určité hormonálne syndrómy, lieky, ktoré rušivo zasahujú do vylučovania alebo pôsobenia inzulínu a niektoré vzácne genetické ochorenia.

Dúfam, že vám tento prehľad o typoch cukrovky ,aspoň čiastočne spravil a napovedal viac, aby ste chápali súvislosti v liečbe diabetu .

Aby sa mi nestalo už, a ani Vám, že mi niekto povie, že" CUKROVKA MI NIČÍ TEHOTENSTVO"

že CUKROVKY SA ZBAVÍM HLADOVKOU!

že vaša CUKROVKA JE SILNÁ alebo slabá?! - táto veta je pre mňa najzábavnejšia:) často ju používajú aj redaktori v médiách...a "staré babky"

Budem rada, ak si budem môcť zafilozofovať s niekym ,kto bude vedieť o čom rozprávam , a hlavne, kto bude mať záujem sa o Tom dozvedieť viac...a nemusí to byť zrovna človek s diabetom:)

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Niekedy nemusíte mať odpoveď,ale niekedy môžete motivovať myseľ, aby odpovedala..." "Cukrovka nie je nákazlivá,jedine čím Vás nakazím je úsmev"Zuzana Haasová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu