reklama

ona vie co je cukrovka ved jej otec na to zomrel

Otázky na ktoré najlepšie vie odpovedať rodič,keď zažíva strach o choré dieťa,a to som si myslela,že moja mamička bola vždy s mojou cukrovkou v pohode... Tak tu som sa dozvedela opak,odpovedá: Oľga

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Aké to bolo ja a šľahačka(zákusky)?
Keď Zuzku prepustili z nemocnice po zistení diabetu, robila som si starosť ako 7- ročné dievčatko bude prežívať zmenu zvyklostí v jedení a čo sa týka sladkostí. Predtým keď sme chodievali do obchodu na nákup, Zuzka sa rozbehla ako zvyčajne k sladkostiam, že hodí nejaké cukríčky alebo keksíky do môjho košíka, no ako sa teraz rozbehla, tak aj zastala a bolo vidieť, že si uvedomila, že už nemôže. Trápilo ma to a chcela som jej ukázať, že nie je to také zlé, čo ju postihlo.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

V nedeľu sme išli na prechádzku do mesta a vzala som ju do cukrárne,kde boli samé sladkosti,ktoré Zuzka nemohla...a objednala som šľahačku s jahodami. Len okúsiť, nie veľa. Jej očká sa rozsvietili a smútok zmizol....

Šľahačku je dodnes keď má chuť na sladké...však Zuzi.

Áno mami,šľahačka a rezeň a aké boli prvé týždne po zisteni môjho diabetu ? Kto to zistil? Bolo o tom niečo pisané? Čo sa udialo v teba ako rodiča?
Po prvej triede, cez letné prázdniny Zuzanka začala veľmi chudnúť a stále si pýtala piť. Zo začiatku som si myslela, že únava a následné pitie znamenajú, že je rozlietaná a v letných horúčavách je to asi normálne. No po prázdninách, keď začala chodiť do školy, sa to zhoršovalo. Z bacuľatého dievčatka sa zmenila na chudučké a unavené chúďatko. V tej dobe neboli také možnosti informácií ako teraz na internete, no dočítala som sa niečo z kníh a podľa jej príznakov som zistila, že má asi cukrovku. Po návšteve detskej lekárky potvrdili vysoký cukor v krvi. Po týždni na moju žiadosť to znovu zopakovali a mala opäť cukor vysoký. Keďže s ňou bola vtedy na odbere krvi jej babička, poprosila som ju nech pani doktorke povie, že Zuzka má asi cukrovku podľa toho aký má vysoký cukor, že chudne a stále pije. No pani doktorka mi odkázala, že nech si nevymýšľam (čo sa do toho montujem) a až na moju žiadosť nech sa to rieši, nás poslala len do diabetologickej poradne.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

No na to bolo už veľmi neskoro,a vtedy boli 3 voľné pracovné dni a ja som letela na pohotovosť s veľkou obavou o moju Zuzičku, lebo už nevládala ani chodiť. Okamžitá hospitalizácia a príchod v hodine dvanástej.
Skoro 2 mesiace bez určenia diagnózy a čas čo sme stratili u našej detskej lekárky. Smutné, čo všetko sa mohlo stať....

Zuzku nosil dedko na rukách,a lekárku preradili na iné miesto, kde dúfam už neurobí takú chybu. Zuzka mala v tom čase cca 16kg a mala 7 rokov.

Čo si mysliš o pumpe pre deti, ktoré ešte nevedia povedať alebo rozoznať, že im je zle?
Inzulínová pumpa je fantastický pokrok pre chorých na diabet a hlavne pre detičky. Môžu byť lepšie kompenzované bez komplikácii v budúcnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako si vyriešila krúžky, záľuby a novú životnú situáciu menom diabet?
Po zistení diabetu Zuzanka prestala chodiť na krúžky z obavy, ako by to zvládla. Nebola som poučená vôbec,čo sa týka tejto diagnózy, no postupne sa to všetko vrátilo do normálu a

Zuzku začal dopravádzať na krúžky jej obetavý dedko. Sprevádzal ju všade, dokonca aj na jej filmovačky, do Ludusu alebo na akordeón a tanec.

Máš nejaký zážitok, ktorý sa ťa dotkol v rámci mňa ako dieťaťa a mojej cukrovky?
Stalo sa mi to na jej rodičovskom. Jej triedna sa sťažovala pred všetkými na Zuzku, že často chce ísť cez hodiny na WC alebo piť alebo niečo zje,a že vyzerá že to robí naschvál,lebo v tom období mi Zuzka odpadávala do bezvedomia,

SkryťVypnúť reklamu
reklama

a na záver pripomenula, že ona vie čo je cukrovka, veď jej otec na to zomrel!

Pred všetkými rodičmi mi to vyšplechla a mňa zaliali slzy pre túto bezcitnú poznámku. Na ďalšie rodičovské chodila moja 20 ročná dcéra namiesto mňa....ťažko sa mi o tom hovorí aj dnes.

Mami a čo si myslíš,čo by rodičia mali vedieť o svojich deťoch ktoré práve teraz ochoreli a majú cukrovku?

Aj keď majú vaše deti diabetes, môžu žiť plnohodnotný život, môžu športovať a môžu a sú deťmi ako všetky ostatné. Deti s diabetom skrátka môžu robiť všetko, čo robia aj ostatné deti, ak ich naučia pristupovať k diabetu zodpovedne a rodičia využijú najmodernejšiu liečbu,ktorá je v dnešnej dobe všade dostupná,nie ako keď bola Zuzka malá.

Ďakujem mami

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Niekedy nemusíte mať odpoveď,ale niekedy môžete motivovať myseľ, aby odpovedala..." "Cukrovka nie je nákazlivá,jedine čím Vás nakazím je úsmev"Zuzana Haasová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

750 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu