reklama

Dobrú chuť, idem kašu variť

Môj otec bol vždy prísny na nás :))) dostala som diabetes melitus a bolo vybavené. Nebol veľký výber diabetických jedál. Keď ma prepustili z nemocnice, priložili nám vhodný jedálny lístok na mesiac, ktorý sa obmieňal.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Pamätám si tvaroh s vajíčkom alebo nízkotučný "komunistický" biely jogurt - mňam. Po zistení mojej choroby som dva mesiace vynechala zo školy a tak sme mali možnosť sa lepšie spoznať s chorobou. Zo začiatku som často odpadávala z hypoglykémie a mamička sa musela všetko naučiť ohľadom diabetu, aby som bola v bezpečí.


Všetko bez cukru.


Existoval len umelý cukor v tabletkách pre diabetikov. Netušili sme, ako ho správne používať, bol nechutný, ale rada som ho ochutnávala a stopovala, koľko ho vydržím mať v ústach...aaa aj teraz ma striaslo. Skoro nikde sa o diabetese a ani diabetickej strave ( zdravej,vyváženej strave ) nepisalo.
A tak z toho nudného jedálnička z roku 1988 mi chcel môj otec urobiť radosť a uvariť mi niečo pestrejšie - ovsenú kašu, ale len s vodou. Pozrel na mňa a zľutoval sa, keďže mi chcel urobiť radosť,urobil ju s mliekom. To akože, aby bolo jasné, že mlieko to vtedy bola diétna chyba:)))))) Keďže sme nemali kde a čo čítať o diabetickom jedle, riadili sme sa len dostupnými informáciami, čiže žiadnymi.
Kašu mi pre radosť uvaril úplne bez cukru, bez akéhokoľvek cukru, aj bez umelého. Keď ste ho vložili do úst, celí ste sa zvraštili.
Od toho momentu som si uvedomila, že som ako taký vojak naučená z detstva - keď NIE, znamená to pre mňa ozaj NIE.
Veľmi som sa tešila, že bude kaša s mliekom taká ta pravá.

Keď som kašu ochutnala, tak som sa rozplakala,lebo mi to nechutilo.
Oco chvíľku na mňa pozeral a prišlo mu to ľúto a tak mi povedal, že mi to osladí.
Môj otec mi to naozaj "osladil" so šťavou z marhuľového kompóta, ktorý sme zavárali v ten rok kvôli mne úplne bez pridania cukru. Tak si viete predstaviť tú kyslosť ako čalamáda.

Šťavu nalial do kaše a mala som byť spokojná.
Celé to vyznieva akoby otec bol necitlivý ku mne, ale pointa je v tom, že doteraz nesladím, ale že vôbec nič. Nechýba mi to a je pre mňa prirodzené mať napríklad kakao, kávu alebo čajové pečivo bez cukru.

Môj zákusok a dezert? V ruke rezeň a som vo svojej koži.
Na oslavách dostanem zo pár rezňov a všetci vedia, že som spokojná.
Vďaka môjmu otcovi a tomuto zážitku, ktorý je jeden z mnohých, mi cukor nechýba. Aj keď niekedy mám pocit, že ľudia čo diabetes nemajú, by bez sladkého zahynuli:)

Zuzana Haasová

Zuzana Haasová

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  2x

"Niekedy nemusíte mať odpoveď,ale niekedy môžete motivovať myseľ, aby odpovedala..." "Cukrovka nie je nákazlivá,jedine čím Vás nakazím je úsmev"Zuzana Haasová Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu